αποτοξίνωση-του-οργανισμού
Coaching Υγειας & Ευεξιας | Διατροφη

Αποτοξίνωση του Οργανισμού: 7 Τρόποι να Ανανεώσετε το Σώμα σας

Η αποτοξίνωση του οργανισμού είναι ένας από τους βασικότερους πυλώνες της υγείας και ευεξίας του ανθρώπου. Είτε επιθυμείτε να βελτιώσετε την υγεία σας, είτε επιθυμείτε να χάσετε περιττά κιλά ή να βελτιώσετε τα επίπεδα ενέργειάς σας, το να αποτοξινώσετε τον οργανισμό σας θα σας φέρει ένα βήμα πιο κοντά στην επίτευξη των στόχων σας.

Κάνοντας μία έρευνα με τον όρο “αποτοξίνωση οργανισμού” είναι πολύ πιθανό να βρεθείτε μπροστά από εκατοντάδες χιλιάδες αποτελέσματα που στη συντριπτική τους πλειοψηφία θα περιγράφουν μία αποτοξινωτική δίαιτα, είτε κάποια προϊόντα υγείας ειδικά σχεδιασμένα για την αποτοξίνωση του οργανισμού. Αν και τα παραπάνω σίγουρα μπορούν να βοηθήσουν, δεν θα πρέπει να αποτελούν τη βάση του αποτοξινωτικού σας πλάνου σας.

Ο καλύτερος σύμμαχος για την αποτοξίνωση του οργανισμού σας δεν μπορεί να είναι άλλος από τον ίδιο σας τον οργανισμό ο οποίος είναι από τη φύση του είναι σχεδιασμένος να αποβάλλει τις τοξίνες που εισέρχονται στο σώμα σας μέσω διαφόρων συστημάτων και οργάνων (συκώτι, νεφρά, πεπτικό σύστημα, δέρμα, εγκέφαλος, κ.α.)

Σε αυτό το άρθρο θα δούμε εφτά τρόπους οι οποίοι μπορεί να συμβάλουν τα μέγιστα στην αποτοξίνωση του οργανισμού σας για καλύτερη υγεία, ευεξία, απώλεια βάρους και αυξημένα επίπεδα ενέργειας. Υιοθετώντας τα παρακάτω ως τρόπο ζωής, μπορείτε επιπλέον να σχεδιάσετε ένα συγκεκριμένο διατροφικό πλάνο παράλληλα με μία συμπληρωματική αγωγή για την καλύτερη αποτοξίνωση του οργανισμού σας.

1. Περιορίστε την κατανάλωση αλκοόλ

Περισσότερο από το 80% του αλκοόλ που καταναλώνουμε μεταβολίζεται στο συκώτι – τα ένζυμα στο συκώτι μεταβολίζουν το αλκοόλ στην οργανική χημική ένωση αιθανάλη (καρκινική ουσία).

Η μεγάλη κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να προκαλέσει τεράστια βλάβη στο συκώτι – συσσώρευση λίπους ή και δημιουργία φλεγμονής – με αποτέλεσμα την δυσλειτουργία του σε αποτοξινωτικό επίπεδο. 

Αν λοιπόν καταναλώνετε αρκετό αλκοόλ φροντίστε να το περιορίσετε σε περίπου ένα ποτήρι την ημέρα και κατά προτίμηση κόκκινο κρασί. Αρκετές μελέτες αναδεικνύουν τα οφέλη της κατανάλωσης ελάχιστου οίνου στην καλή υγεία της καρδιάς. Αν πάλι είστε από εκείνους που αγνοούν την λεξη αλκοόλ, αγνοήστε την παραπάνω αναφορά και συνεχίστε την αποχή σας από την κατανάλωση του, επιτρέποντας στο συκώτι σας την αποτοξινωτική του λειτουργία.

2. Ποιοτικός ύπνος

Εξασφαλίζοντας 7-8 ώρες ποιοτικού ύπνου κατά τη διάρκεια της νύχτας επιτρέπετε στο σώμα σας να απαλλαγεί από τις περιττές τοξίνες που έχουν εισέλθει σε αυτό κατά τη διάρκεια της μέρας.

Επιπλέον με τις περιττές τοξίνες, ο εγκέφαλός σας κατά τη διάρκεια του ύπνου αποβάλλει και το β-αμυλοειδές, μία πρωτεΐνη υπεύθυνη για την εμφάνισή της νόσου Αλτσχάιμερ. 

Οι μειωμένες ώρες ύπνου δεν βοηθούν το σώμα σας και τον εγκέφαλό σας να εκτελέσει τις παραπάνω λειτουργίες με αποτέλεσμα οι τοξίνες που βρίσκονται στον οργανισμό σας να τον επιβαρύνουν και να αποτελούν μια τις κυριότερες αιτίες εμφάνισης ενός ή περισσοτέρων χρόνιων νοσημάτων –  χρόνιο στρες, υπέρταση, καρδιαγγειακά νοσήματα, παχυσαρκία, σακχαρώδης διαβήτη τύπου 2 κ.α.

Στις μέρες μας  ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες έλλειψης ποιοτικού ύπνου είναι η χρήση των ηλεκτρονικών συσκευών πριν τη νυχτερινή μας κατάκλιση. Απενεργοποιήστε τα κινητά και tablet 45′ λεπτά πριν επισκεφτείτε το κρεβάτι σας και είναι απολύτως βέβαιο πώς θα βελτιώσετε τον ύπνο σας,  απολαμβάνοντας τα οφέλη που σας προσφέρει σε επίπεδο υγείας.

3.  Καταναλώστε άφθονο νερό

Για τα οφέλη της ενυδάτωσης του οργανισμού έχουν ειπωθεί και έχουν γραφτεί σχεδόν τα πάντα. Επειδή όμως η κατανάλωση νερού αποτελεί ένα βασικό παράγοντα της αποτοξίνωσης του οργανισμού θα κάνουμε μια αναφορά και σε αυτό το άρθρο. 

Εκτός από το να μας απαλλάσσει από τη δίψα, που είναι και το πιο εμφανές όφελος, το νερό ρυθμίζει τη θερμοκρασία του σώματος, συμβάλλει στη σωστή λειτουργία των αρθρώσεων, στην καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος και αποτοξινώνει τον οργανισμό, αποβάλλοντας τις παθογόνες ουσίες μέσω των ούρων, της αναπνοής και του ιδρώτα. Το να είναι λοιπόν κάποιος συνεχώς ενυδατωμένος κατά τη διάρκεια της μέρας ή ακόμα και νύχτας είναι βασική προϋπόθεση για την σωστή αποτοξίνωση του οργανισμού του.

Το νερό όμως που καταναλώνουμε μέσα στη μέρα αποτελεί και έναν αγωγό εισαγωγής βλαβερών ουσιών μέσα στον οργανισμό. Γι αυτό μία έξυπνη λύση είναι να καταναλώνουμε νερό φίλτρου ή κανάτας για την αποφυγή εισβολής παθογόνων ουσιών καθώς και τον εμπλουτισμό του με μέταλλα και ιχνοστοιχεία που είναι χρήσιμα για την σωστή λειτουργία του οργανισμού.

4. Αφαιρέστε την ζάχαρη και τις επεξεργασμένες τροφές από τη διατροφή σας

Η ζάχαρη και οι επεξεργασμένες τροφές αποτελούν το νούμερο ένα παράγοντα εμφάνισης χρόνιων νοσημάτων στις μέρες μας. Είναι οι κυριότερες αιτίες εμφάνισης παχυσαρκίας, διαβήτη και καρδιαγγειακών νοσημάτων. 

Παράλληλα συμβάλλουν τα μέγιστα στη δυσλειτουργία των οργάνων και συστημάτων του σώματος και την περαιτέρω αποτοξίνωση του οργανισμού όπως είδαμε παραπάνω.

Για τον περισσότερο κόσμο το να υιοθετήσουν έναν υγιεινό τρόπο ζωής και διατροφής με μηδαμινή παρουσία επεξεργασμένων και ζαχαρούχων τροφών στη δίαιτα τους είναι μια πολύ δύσκολη δοκιμασία. Μία στρατηγική για να το καταφέρετε από την επόμενη κιόλας μέρα, είναι να φροντίσετε να μην βρίσκονται στα ντουλάπια της κουζίνας σας και στο συρτάρι του γραφείου σας επεξεργασμένες τροφές πλούσιες σε ζάχαρη. 

Έτσι όταν έρθει η ώρα να μαγειρέψετε για σας ή την οικογένειά σας και ανοίξετε το ψυγείο σας θα έχετε να διαλέξετε μεταξύ φρούτων και λαχανικών, βιολογικής εκτροφής ψάρι ή κρέας και τότε αντίστοιχής ποιότητας θα είναι και το γεύμα που θα ετοιμάσετε. Εάν στο γραφείο σας την ώρα του σνακ, σας περιμένει ένα φρούτο ή μία μπάρα δημητριακών με μέλι, ώμους ξηρούς καρπούς και βρώμη τότε μοιραία αντίστοιχής ποιότητας θα είναι και το σνακ θα καταναλώσετε.

Με όποιον τρόπο κι αν επιλέξετε, φροντίστε να αφαιρέσετε τη ζάχαρη καθώς και επεξεργασμένες τροφές από τη διατροφή σας και αφήστε το σώμα σας να αφαιρέσει όλες εκείνες τις παθογόνες ουσίες που επιβαρύνουν την υγεία κ λειτουργία του.

5. Καταναλώστε τροφές πλούσιες σε αντιοξειδωτικά συστατικά

Τα αντιοξειδωτικά  κυρίως προστατεύουν τα κύτταρα από μόρια γνωστά ως ελεύθερες ρίζες. 

Η παραγωγή αυτών των μορίων είναι μία φυσική λειτουργία του σώματος για την καλύτερη κυτταρική λειτουργία. Η πλεονάζουσα όμως παραγωγή ελευθέρων ριζών στον οργανισμό, μπορεί να συμβάλλει στην εμφάνιση διαφόρων ασθενειών όπως άσμα, καρδιαγγειακά νοσήματα ακόμα και διαφόρων μορφών καρκίνου.

Μία διατροφή πλούσια σε αντιοξειδωτικά μπορεί να βοηθήσει το σώμα να καταπολεμήσει το οξειδωτικό στρες που εμφανίζεται λόγω της δράσης των ελευθέρων ριζών στον οργανισμό. Σε περιπτώσεις που κρίνεται απαραίτητο μπορούμε παράλληλα με την διατροφή να  ενισχύσουμε την λήψη αντιοξειδωτικών μέσω μιας συμπληρωματικής αγωγής.

Η βιταμίνη Α, βιταμίνη C, βιταμίνη E, το σελήνιο, το λυκοπένιο, η λουτεΐνη έχουν όλα ισχυρή αντιοξειδωτική δράση.

Οι ξηροί καρποί, τα φρούτα και λαχανικά, τα διάφορα είδη μούρων καθώς και τα αφεψήματα όπως το πράσινο τσάι είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά.

6. Καταναλώστε τροφές πλούσιες σε πρεβιοτικά

Η καλή υγεία του εντέρου είναι ίσως ο νούμερο ένα παράγοντας της καλής, υγείας – λειτουργίας του οργανισμού και παράλληλα της σωστής αποτοξινωτικής του λειτουργίας. Το ίδιο το έντερο έχει τον δικό του μηχανισμό αποτοξίνωσης και αποβολής όλων εκείνων των παθογόνων οργανισμών όπως τα χημικά, βαρέα μέταλλα και τοξίνες.

Η καλή υγεία του εντέρου ξεκινάει με τα πρεβιοτικά, ένα είδος φυτικών ινών που τρέφουν τα καλά βακτήρια πού βρίσκονται στο έντερο γνωστά και ως προβιοτικά. Αυτά τα βακτήρια είναι υπεύθυνα για την παραγωγή θρεπτικών λιπαρών οξέων κοντής αλυσίδας, με τεράστιο όφελος για την υγεία του οργανισμού.

Καταναλώνοντας τροφές πλούσιες σε πρεβιοτικά εξασφαλίζεται την σωστή λειτουργία του ανοσοποιητικού σας συστήματος καθώς και του μηχανισμού αποτοξίνωσης του οργανισμού. Τροφές πλούσιες σε πρεβιοτικά είναι οι ντομάτες, οι μπανάνες, τα κρεμμύδια, το σκόρδο, η βρώμη τα σπαράγγια κ.α.

7. Βάλτε την άσκηση στη ζωή σας

Είναι αναρίθμητα τα  πλεονεκτήματα που μπορεί να προσφέρει η οποιαδήποτε μορφή άσκησης σε επίπεδο υγείας και ευεξίας, καθώς και αποτοξίνωσης. Συμβάλει τα μέγιστα στη μείωση του σωματικού βάρους, στην πρόληψη εμφάνισης χρόνιων νοσημάτων όπως ο διαβήτης και η παχυσαρκία,  βοηθάει στη μείωση της χοληστερίνης, της υπέρτασης και αποτελεί το νούμερο ένα σύμμαχο στην καταπολέμηση του χρόνιου στρες.

Σε επίπεδο αποτοξίνωσης η άσκηση βοηθάει τον μηχανισμό μέσω της μείωσης του φλεγμονικού περιβάλλοντος στον οργανισμό (δεν αναφερόμαστε σε μυοσκελετικό τραυματισμό). Η παρουσία της όποιας φλεγμονής σε κάποιο όργανο ή σύστημα του οργανισμού συμβάλλει στη δυσλειτουργία του αποτοξινωτικού μας μηχανισμού.

Η εφίδρωση που επέρχεται κατά την διάρκεια της άσκησης, όπως είδαμε και παραπάνω βοηθάει επίσης στη διαδικασία της αποτοξίνωσης. Γι αυτό πέρα από την συστηματική ενυδάτωση του οργανισμού κατά τη διάρκεια της μέρας καλό είναι κατά τη διάρκεια της προπόνησης αλλά και αμέσως μετά να αυξάνουμε την ποσότητα του νερού που καταναλώνουμε ώστε να καταφέρουμε να κρατήσουμε τον οργανισμό ενυδατωμένο μετά από μία περίοδο έντονης εφίδρωσης.

Κλείνοντας

Πολλές οι δίαιτες αποτοξίνωσης, πολλές οι μέθοδοι, πολλά τα συμπληρώματα. Θα αναρωτιέστε ποια δίαιτα και ποιο συμπλήρωμα είναι αυτό που θα σας προσφέρει το καλύτερο δυνατόν αποτέλεσμα για την αποτοξίνωση του οργανισμού; Είναι πολύ πιθανό να ρωτήσετε 100 ανθρώπους ή 100 επαγγελματίες υγείας και λάβετε 100 διαφορετικές απαντήσεις! 

Αυτό που είναι απολύτως βέβαιο είναι πως όλα τα παραπάνω και πολλά περισσότερα υπάγονται σε δύο μόνο λέξεις και εκεί είναι που θα πρέπει  να επισημάνετε την προσοχή σας – στις λέξεις: τρόπος ζωής.

Μία δίαιτα, ένα αποτοξινωτικό πρόγραμμα λίγων ημερών, ένα συμπλήρωμα μπορεί να σας βοηθήσουν να αποτοξινώσετε τον οργανισμό σας αλλά αν επανέλθετε στις παλιές σας ανθυγιεινές συνήθειες μοιραία θα ξανά επιβαρύνετε το σώμα σας. Το να αλλάξετε όμως τις διατροφικές σας συνήθειες εφ’ όρου ζωής, τα pattern του ύπνου σας, το να εισάγετε την άσκηση στην ζωή σας, να ρυθμίσετε το στρες, είναι απολύτως βέβαιο ότι θα έχει εκπληκτικά αποτελέσματα στην υγεία κ ευεξία σας που θα διαρκέσουν για πάντα.

Αλλάξτε τρόπο ζωής και αφήστε το σώμα σας να κάνει αυτό για το οποίο είναι σχεδιασμένο από την ίδια του την φύση – να είναι υγιές, γεμάτο ευεξία και ενέργεια.

Similar Posts